Sådan indfører I
medarbejderobligationer
(Smagsprøve: Del af tema til Forstædernes Banks hjemmeside - forår 2008)
Hvis virksomheden ønsker at indføre medarbejderobligationer, bør I starte med at søge rådgivning hos bank og revisor
Forstædernes Bank kan klare mange praktiske ting for jer. For eksempel udstedelse af obligationer, oprettelse og håndtering af depoter til de båndlagte papirer, renteudbetaling og indberetning til SKAT.
Jeres opgaver
Derudover har virksomheden nogle administrative opgaver ved indførelse
af medarbejderobligationer:
- Information til medarbejdere om ordningen
- Kontakt til revisor for rådgivning og udstedelse af obligationer.
- Indsamling af relevante oplysninger om medarbejdere, der ønsker at deltage i ordningen (Person-nummer, navn, adresse, kontonr, legitimation)
- Oplysninger gives til det lokale skattecenter, så myndighederne kan vurdere om ordningen opfylder betingelserne.
- Betaling af afgift til staten senest en måned efter tildeling af obligationer.
Det er dog en forholdsvist beskeden række opgaver, sammenlignet med andre typer af medarbejdergoder.
Læs mere
- Sådan fungerer det
- Generelle betingelser
- Brochure (pdf 239 kb)